Kriptopénzek, blokklánc és DeFi befektetések

2023. április 28. 00:04 - Zoltán az Interneten

Sesame Street, Oxford University Press, Open Campus... a TinyTapp a blokklácra költözik

Ez a téma Magyarországon most aktuálisabb mint a világ bármely fejlettebb részén. Mi még csak beszélünk a digitalizációról az oktatásban, de valahogy a magyar oktatási rendszer egy 100 éves modellt próbál számítógépre ültetni, miközben süket fülekkel hallgatja a diákok és tanárok valós igényeit.

A TinyTapp küldetése határokat átlépni az oktatásban


Az elmúlt tíz évben küldetésük az volt, hogy decentralizálják az oktatást azáltal, hogy világszerte összekössékk a tanárokat és a családokat, hogy lehetővé tegyék számukra, hogy a kormányoktól és a vállalkozásoktól függetlenül teljesíthessék tanulási igényeiket.

A modern szakmákban mint pl. az informatika, nyelvtanulás vagy digitális tartalomgyártás egyre nagyobb hangsúlyt kap az online tanulás. A mesterséges intelligencia segítségével pedig nagyságrendekkel hatékonyabban tudják feldolgozni a diákok az interneten található információkat, mint korábban. A munkaerőpiacon a versenyképes tudás már már fontoasabb mint a végzettség. Egy ilyen gyorsan fejlődő, változó világban az lehet igazán sikeres, aki alkalmazkodni tud a változásokhoz. 

Ha információra van szüksége valakinek, egy diák fel akar készülni egy dolgozatra, a legtöbb esetben nem könyvtárba megy, hanem internetre. Viszont ebben a világban is szükség van tanárokra, iránymutatásra, mert az internet válogatás nélkül osztja a hasznos és haszontalan információkat.

A tudás mindenkié... viszont ha mindent ingyen adunk, mi lesz a tanárokkal? Ha érétékesíteni szeretnék a tudásukat, nekik is digitalizálódniuk kell. Korábban is voltak platformok, ahol lehetőség volt oktatási tartalmak értékesítésére, de a WEB3 technológia egy bárki számára hozzáférhető lehetőséget teremt a szerzői jogok védelme mellett, az eredetiség iagzolásán át a finanszírozásig. Legyen szó tanárról, diákról vagy akár akreditációról.

A TinyTapp lehetővé teszi a tanárok számára, hogy oktatási anyagaikból játékot készítsenek programozói tudás nélkül. Már öbb mint 200 000 tanárok, terapeuták és oktatási szakértők által készített tevékenység és tanfolyam,érhető el világszerte.

Öveket bekapcsolni...
Ez a technológia még csak néhány éve létezik, de a Covidnak köszönhetően ugrásszerű fejlődésnek indult, és néhány napon belül már lehet, hogy bánni fogod, ha kimaradtál belőle.

Az Open Campus Protocol

Az Open Campus Protocol egy olyan élénk, együttműködő ökoszisztéma kialakítására törekszik, amely egyesíti az oktatókat, tanulókat, kiadókat és társkiadókat, és amely a kiváló indító partnerek oktatási és web3 szakértelmére támaszkodik. Az Open Campus Protocol nagy hangsúlyt fektet a közösség e dinamikus tagjai közötti szinergia előmozdítására, és lehetővé teszi számukra, hogy olyan értékes oktatási tartalmakat hozzanak létre, fejlesszenek és osszanak meg, amelyek nemcsak a tanulók különböző igényeit elégítik ki, hanem az ökoszisztéma fenntartható növekedését és fejlődését is elősegítik. Ebben a virágzó környezetben az innovációt, a kreativitást és a tudásmegosztást ünneplik és támogatják, elősegítve ezzel az oktatás fényesebb jövőjét.

Az Open Campus Protocol a blokklánc technológia erejét használja fel a hagyományos oktatási rendszer forradalmasítására. A protokoll olyan ökoszisztémát támogat, amely a minőséget és az innovációt jutalmazza azáltal, hogy lehetővé teszi az értelmes oktatási tartalmak közvetlen közösségi támogatását. Ez lehetővé teszi az egyének számára, hogy alakítsák az oktatás jövőjét, és megkérdőjelezi a status quo-t, végső soron mindenki számára változatosabb, elérhetőbb és dinamikusabb tanulási élményt nyújtva.

  • Digitális jogok és részvétel: Az oktatási tartalmak tokenizálása non-fungible tokenekként (NFT) lehetővé teszi egy szélesebb közösség számára, hogy részt vegyen az alternatív, decentralizált oktatásban. A tanárok új finanszírozási forrásokhoz juthatnak azáltal, hogy oktatási tartalmaik társkiadási jogait értékesítik, és az új partnerségek előnyeit élvezhetik.
  • Függetlenség: A decentralizáció lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy függetlenül működjenek, és olyan oktatási tartalmakat hozzanak létre, kurátorkodjanak és fogyasszanak, amelyek számukra fontosak.
  • Állandó és átlátható tanulási nyilvántartások: A blokklánc technológia biztosítja, hogy a tanúsítványok és képesítések könnyen ellenőrizhetők legyenek egy megváltoztathatatlan nyilvántartáson keresztül. A blokklánc által biztosított megváltoztathatatlan nyilvántartás azt jelenti, hogy minden tanúsítvány és képesítés könnyen ellenőrizhető.

Platform-agnosztikus és felhasználói tulajdonú: A blokklánc-alapú eszközök lehetőséget teremtenek a különböző platformokkal való partnerségre, lehetővé téve az alkotók számára a tartalmak szélesebb körű megosztását a különböző terjesztési csatornákon, és biztosítva, hogy a felhasználók megtartják munkájuk tulajdonjogát.

Az Open Campus Protocol alapvetően hisz a digitális tulajdonjogokban, amelyek lehetővé teszik a tartalomkészítők számára, hogy szellemi tulajdonuk tulajdonjogát megőrizzék, és tartalmukat teljesítményük alapján pénzzé tegyék. Ennek a közösségi tulajdonú oktatási rendszernek az alapja a Publisher NFT. Minden egyes Publisher NFT jogot biztosít a tulajdonosnak az oktatási tartalom forgalmazására, népszerűsítésére és a tulajdonos által az oktatási tartalom népszerűsítésére tett erőfeszítésekből származó bevétel egy részének megszerzésére. A tartalomkészítők rugalmasan meghatározhatják, hogy a tartalomból származó bevételük mekkora részét kívánják értékesíteni. A Kiadói NFT-k kihasználásával az Open Campus Protocol olyan környezetet támogat, amelyben az alkotók úgy profitálhatnak munkájukból, hogy közben megtartják a szellemi tulajdonuk feletti ellenőrzést.

A tartalomkészítők vagy a Creator Collective létrehozhat Publisher NFT-ket, amelyeket aztán a társkiadók egy piactéren keresztül megvásárolhatnak. A társkiadók felelősek a tartalom népszerűsítéséért, cserébe pedig a tartalom előfizetéséből származó bevételek egy százalékát kapják. Ez a bevétel megoszlik a tartalomkészítők, a társkiadók és a partnerplatformok között. 

A web2 felhasználók web3-ra való átállásának megkönnyítése és az Open Campus Protocol közösség erejének kihasználása érdekében a platform lehetővé teszi a tartalomkészítők (magánszemélyek vagy kiadók) számára, hogy oktatási tanterveket indítsanak el azáltal, hogy a Publisher NFT-ken keresztül társkiadási jogokat kínálnak a támogatóknak. A partnerek, a tartalomkészítők és a társkiadók együttműködnek a tartalom népszerűsítésében, és mindegyik fél a hozzájárulásaik alapján szerez bevételt.

Az Open Campus partnerségre lépett a TinyTap-al. A TinyTap-ot 2012-ben alapították, több mint 250 ezer játékkal folyamatosan a világ 10 legjobban kereső gyermekalkalmazása között szerepel, olyan neves márkákkal és kiadókkal működik együtt, mint a Sesame Street, Oxford University Press.

Ha felkeltette az érdeklődésedet további információkat találsz a projekt honlapján ezen a linken: Open Campus

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://defi.blog.hu/api/trackback/id/tr9418112500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Kriptopénzek, blokklánc és DeFi befektetések
süti beállítások módosítása